budak comel =D

Ke Mana Menghilang ???

Hai assalamualaikum :)
rasanya macam dah terlalu lama aku menghilangkan diri ..
sekarang aku kembali semula *ayat nak bajet je* -.-
acctually , aku x de lah g mana pown .. juz busy dengan keje ..
OMG !!! wahidah keje ??!! yeah , of course lah ! 
nak tahu x , nak tahu x aku keje kat mana ? nak tahu x ?
heheheh , aku keje kat restoran yg paling aku suka pergi , heeee ^_^
Restoran Mohd Chan Kota Kemuning
oh yeah !! mang awesome .. !!
sepanjang aku keje kat sana mcm2 pengalaman yg aku dpt ..
mcm2 benda baru aku belajar ..
mcm2 org yg aku jumpa ..
mcm2 perangai yg aku kena hadap ..
but the most important things yg aku belajar ialah KAWAN
pekerja2 kat situ bukan semuanya org melayu but they friendly ..
acctually , pekerja melayu hanyalah AKU , ATEN n HATTA
(sebelum hilmi ngan kak ida masuk)

okay , aku nak start bercerita :)

Masa tu , aku n family tengah makan kat restoran tu , aku masa tu tengah nak mencari keje gak .. tibe2 , nmpk ada job vacancy , so aku pun mcm ye x ye je nak keje kat situ .. ayah aku tanya lah kat manager situ pasal aku nak isi kekosongan jawatan tu -.- so , nk dijadikan cerita esoknya aku g interview dan aku boleh mula bekerja start 1 januari , hoyehh ! aku ajak hatta keje ctu , then dia apply lah gak , so ktorg pun keje sama2 but dia awal sehari dari aku , pelik kan .. dia minta keje lmbt tp dia start keje dulu -.- keyh never mind .. seminggu keje kat situ membuatkan aku rasa tak tahan dan nak berhenti keje sgt2 .. aku rasa penat terlampau , but dlm masa seminggu tu aku dh belajar cashier sume .. mula2 aku rasa takut gak tapi lama2 tu okay lah .. menggigil gak tgn aku time customer nak byr -.- aku cuba bertahan n aku try ckp kat manager yg aku nk keje ctu sebulan je sbab aku x thn then manager mcm mrh kat aku .. tetibe malam tu aten dtg mkn ngan family dia , aku rasa nak menangis bila nmpk aten , aku mengadu kat aten yg aku nk berhenti keje apa sume .. 
aku ingt lg sumthing yg menyebabkan mood aku x berapa elok spnjg satu hari tu , ada customer tu byr pakai credit card then dia x tandatangan kat tempat yg sepatutnya dia tandatangan , then lepas cutomer tu pergi baru aku perasan , tp beratur customer yg nak byr .. aku dh gelabah , aku ckp kat manager aku tu , pastu dia suh aku cari customer smbil nak marah aku , aku mang dh x tahu nak buat apa , aku dah nak nangis dh tapi aku tahan .. that time aku baru seminggu keje kat situ , n masih belajar lagi psl cashier .. pastu aku mang x nak sentuh cashier lg dh , aku biar dorg settle mslh tu .. then simple , juz col bank n explain it .. aq lega sikit , klu x spe nk byr ? dia makan dah lah beratus T_T 

banyak lagi pengalaman yg aku nak kongsi ni , t aku sambung ag :)

No comments:

Post a Comment